„Mądra” nauka – cz. 2

blog

Dowiedziałeś się już z poprzedniego postu, w jaki sposób zadbać o swoje otoczenie, teraz natomiast poznasz ogromną moc przerw w pracy i nauce. Przygotuj sobie zatem szklankę wody i do dzieła!

źródło: https://www.fastweb.com

To, że robienie przerw wpływa korzystnie na efektywność nauki, potwierdzono naukowo. Nasz mózg bowiem zapamiętuje najlepiej informacje, który zdobył na samym początku i w ciągu 20 ostatnich minut nauki. Dodatkowo, stosując system z chwilą na relaks, rozwijamy pamięć długotrwałą. Gdy zatem mamy więc do nauczenia się dużej partii materiału (np. do matury czy sesji), warto pracować w trybie 30-5-30, czyli 30 minut pracy i 5 minut przerwy. 5 minut przed rozpoczęciem przerwy możesz powtórzyć to, czego już się nauczyłeś. Nie rób tego w czasie przerwy.

W czasie tych 5 czy 10 minut rób to, co Cię odpręża. Zrelaksuj się, włącz ulubioną muzykę, możesz rozciągnąć mięśnie czy otworzyć okno, przejść się po mieszkaniu. To ma być chwila dla Ciebie, nie myśl wtedy o nauce.

Gdy przejdziesz przez pełne pięć cykli takiej nauki, powinieneś pomyśleć dłuższe przeglądanie materiału, notatek, zgromadzonych informacji. Powinno Ci to zająć około 25 minut, a następnie dobrze jest wziąć dłuższą przerwę od nauki.

Taki proces sprawi, że Twoja nauka stanie się łatwiejsza i efektywniejsza. Nie doświadczysz uczucia przeładowania czy przytłoczenia, co z kolei prowadzi do stresu, który ma bardzo niekorzystne działanie na organizm.

Korzystaj więc z tego, ciesz się „wyższymi obrotami” Twojego mózgu, a już za tydzień dowiesz się jak ważne w procesie zdobywania wiedzy jest dobre samopoczucie.

Do napisania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *